mandag den 27. september 2010

Walibi



Lørdag og søndag d. 25. og 26.
Om morgnen kom Mirjam (finsk udvekslingsstudent) forbi, for hun skulle køre med os til Walibi (forlystelsespark i Bruxelles), hvor vi YFU havde arrangeret et arrangement. Uheldigvis regnede det en del, men ellers var det hyggeligt. Jeg prøvede, for første gang, forlystelser med lup og lignende, og jeg elsker det. Der var både lup forlæns og baglæns. (jeg sidder bagest i vogn nr. 3, bagfra)
Efter at have været i Walibi viste familien mig noget af byen og derefter overnattede vi på en hotel. Til aftensmad fik jeg selvfølgelig ’des moules’ (muslinger). Dagen efter blev også brugt på at se så meget af Bruxelles som muligt. desværre regnede det meget af tiden og jeg glæder mig enormt meget til at opleve byen i tørvejr, for selv i regnvejr elsker jeg den. Hver anden butik sælger chokolade eller vafler og udover det er der mange små hyggelige butikker. Vi var blandet andet inde i et par ‘second-hand’ boghandlere, hvor jeg fik købt to bøger, til under halv pris af, hvad jeg tidligere på ugen havde købt én bog for.
Vi så også smukke huse og var på et naturhistorisk museum.