mandag den 14. februar 2011

14 feb 2011

Først og fremmest: Glædelig Valentinsdag!

Så.. nu er det vidst tid til endnu et indlæg. Jeg undskylder at jeg ikke er så god til at holde bloggen opdateret, men det er altså ikke så let at finde til (og lyst) til at få det gjort.

Som altid har jeg det skønt her nede i Ardennerne! vi havde en lille smule sol for en uges tid siden, men den blev, som altid, hurtig afløst af regn og og grå himmel.

Den helt store nyhed jeg har at fortælle er at jeg nu ved hvor jeg skal bo når min familie tager til mellemøsten i deres campingbil. Jeg kommer til at bo hos min spejder leder (23 år) hans forældre og hans bror (20 år). Jeg har kendt familien næsten lige siden jeg kom hertil og det er en rigtig dejlig familie. Jeg havde flere valmuligheder, bl.a. tænkte jeg rigtig meget på at bo hos Marie (også fra spejder og på skolen) det eneste problem var faktisk at hun bor langt væk fra Vielsalm, så hvis jeg boede hos hende ville jeg være nødt til at stoppe de aktiviteter jeg har i byen (zumba og svømning) og så ville jeg hele tiden være afhængig af hendes forældre kan kører mig rundt.

For lang tid siden var jeg til en slags koncert/teater-ting på biblioteket med Violette (min værtssøster på 18 år) Det handlede om rockens historie og det var mega fedt! de forklarede lidt og bagefter spillede de et nummer i den genre de talte. Efter det var der en lille pause og så kom der et ungt bandt (jeg var ikke så vild med det) og spillede.



Jeg har også været til en slags konkurrence på skolen. Alle måtte deltage (og det var der mange der gjorde) Man var i grupper af fire og der fik man så nogle spørgsmål at svarer på. Der var rigtig mange gaver og jeg tror alle fik en gave.. det gjorde mit hold i hvert fald, selvom vi var langt fra at vinde (det skal lige siges at der var jo også lærer etc. der spillede med, så vi regnede ikke med at vinde) Jeg vandt/valgt en T-shirt med loget: Jupiler (DEN belgiske øl!) og jeg fik også en super grim kasket + en grim t-shirt med det samme logo (det er sjovt at have)







Her er lidt billeder af nogle forskellige gåtuer vi har været på i den senere tid: